Voeding 

A La Carte - Pannenkoeken

Monday 24 July 2017
163
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest

Wanneer je constant 5,6,7 maaltijden eet per dag, weet je hoe belangrijk het is om je maaltijden kant en klaar bij je te hebben. 
Dit is niet altijd even makkelijk. Daarom in deze uitgave een snel en makkelijk recept voor pannenkoeken (geen stroop sorry, maar wel lekker). 
Deze pannenkoeken smaken ook koud heerlijk en zijn makkelijk te eten zonder bestek. je kunt er dus zoveel maken als je zelf wilt en ze dan makkelijk meenemen gedurende de hele dag. Dit recept kan in verschillende smaak varianten worden gemaakt. 
Ook de  hoeveelheden koolhydraten of eiwitten zijn makkelijk te bepalen. Zelfs het aantal per pannenkoek is simpel te veranderen door meer eiwitten of havermout toe te voegen. het recept kan ook lactose vrij gemaakt worden door het verwijderen van de kwark en yoghurt. 

Ingrediënten : 

  • 6 Eiwitten 

  • 250  ml Havermout (of 2x scheppen (60g)  FCN 100% Whey sensation)

  • 125 ml vetvrij kwark (vanille) 

  • 125 ml vetvrij Yoghurt (vanille)

  • 5g kaneel

  • water (langzaam toevoegen tot een dun mengsel onstaat)

Optioneel 

Je kan wat zoetstof toevoegen voor een zoetere smaak.

Aardbeien siroop: 

Gebruik 3 tot 4 verse aardbeien, zet ze in een schaaltje 1 min. in de magnetron. De aardbeien zullen vloeibare siroop worden. Voeg wat zoetstof toe voor de smaak. Goed doorroeren en warm serveren.  (Als mogelijk topping kan je eventueel vetvrij suikervrij aardbeien siroop toevoegen)

Bereiding

Mix alle items in een blender tot deze fijn vermalen zijn. 
Wanneer de mix te dik is dien je extra water toe te voegen. Een eetlepel per keer tot de mix stevig is, maar makkelijk te mixen in de blender. 
Spray de pan in met Diet Cooking spray. Voeg de helft van de inhoud van de blender in de pan, zodat er een 10 cm ronde schijf ontstaat. Bak deze tot er aan de ongebakken kant van de pannenkoek bubbeltjes ontstaan. Wanneer deze verschijnen betekent het dat de onderkant gaar is. Draai de pannenkoek om met behulp van de spatel en bak de andere kant gaar. 
Dit duurt ongeveer 30 seconden tot 1 minuut. Leg de pannenkoek op een bord. afhankelijk van de pan kan je meer dan 1 pannenkoek tergelijkertijd maken en kan je zelf de grootte van de pannenkoek bepalen naar eigen voorkeur. 

Eet smakelijk ! 

Voedingswaarde per portie : met 100 % Whey sensation 

Calorieën : 267 kcal 
Eiwitten :   57.4g
Koolhydraten : 8.00g 
Vet : 2.5g 

Voedingswaarde per portie : met havermout 

Calorieën : 210 kcal 
Eiwitten :   29.4g
Koolhydraten : 18.5g 
Vet : 2.0g 

Krachttraining, een anatomische benadering - Reverse Curl
Training : Pompsetjes - Zinvol of verspilde moeite ?