Vragen & antwoorden 

Vraag het Ed - Gewichtsverlies na een kuurtje

woensdag 01 februari 2006
590
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest

Beste Ed,

Eerst wil ik mijn respect geven voor wat jij voor de Nederlandse bodybuilding sport betekent en de resultaten die je hebt behaald in je carrière! Super!!! Dan nu mijn vraag om advies. Ik ben een jongen van 27jr. van 1.92cm en weeg op het moment 107kg. Mijn probleem is, dat wanneer ik uit een kuur kom en ik aan m’n benen flink wat kilo's heb gehangen, die massa weer gedeeltelijk kwijtraak. Dit gebeurt na mijn nakuur, dus dit is buiten het gewoonlijke verlies van kilo's na een kuur d.m.v. van het kwijt raken van overtollig vocht. Mijn voeding inname vergroot ik altijd nadat ik weer kilo's heb gewonnen. Het probleem is ook alleen van toepassing op mijn benen, de rest van mijn lichaam heeft hier geen last van! Dit probleem frustreert mij nogal, omdat die lange poten van me toch al zoveel massa nodig hebben om ze een volle look te geven. Ik hoop dat je voor mij een advies hebt om dit probleem tegen te gaan


Kevin

 

Beste Kevin,

Als eerste bedankt voor je vraag en voor je support.

Het is altijd fijn om te lezen dat mensen respect c.q. waardering hebben voor een lifstyle waar heeeel veel tijd in zit. Maar alles wat je leuk vindt moet leuk blijven enzorgen dat je het met plezier blijft doen. Ook terug te komen op jouw vraag met betrekking tot je benen en het kuren. Doordat je gigantisch de maximale groei van je lichaam eist, kom je dit soort obstakels vaak tegen. In het geval met je kuren kan ik je zeggen dat je de periode in je kuur niet meer spiermassa aanwint en dan weer verliest, maar het is een kwestie van vocht. Doordat je versterkende middelen gebruikt houdt je lichaam vaak meer en lange tijd vocht vast in de spiermassa waardoor je een soort verhoogde spierspanning ontstaat. Dit zorgt ervoor dat je zwaarder kan trainen en dat je herstel sneller is. Die spierspanning houdt ook na de training veel langer aan waardoor je benen en je gehele lichaam voller en zwaarder lijken. Je zult in deze periode ook meer van je lichaam kunnen eisen en wat resulteert in meer spierscheurtjes in de spiercel waardoor er weer spierweefsel aangemaakt moet worden. Vergeet niet dat het aanmaken van nieuw spierweefsel in de rust gebeurt. Je maakt ten allen tijden spierweefsel aan als je maar het juiste leefpatroon hebt. De hoeveelheid spierweefsel die je bent aangekomen in of uit de kuur is niet altijd te meten in verband met het vocht. Als je getraind hebt zijn je spieren ook voller door het bloed en vocht wat je in de spier pompt. Doordat jij al spreekt over lange benen is het natuurlijk altijd moeilijk om die groot te maken. Maar als deze benen de massa hebben zijn ze onverslaanbaar. Houd voor je benen een zwaar basis programma aan waarmee je een goed gecontroleerd gewicht gebruikt en doe daar de basis oefeningen mee.

Nou, ik wens je veel succes en wil het niet lukken dan hoor ik het graag.

Groetjes

Edje 

Photo by taylor hernandez on Unsplash
archief S&F132
Vraag het Ed - Hoeveel eiwit moet je eten ?
W.A.B.B.A. Benelux 2005