Voeding 

Boekweitwraps

maandag 28 augustus 2017
38
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest

Deze wraps kunnen zowel koud als warm worden gegeten.

INGREDIËNTEN:

• 2 koppen boekweitmeel

• 1 ei

• water

• snufje zout

• olijfolie of reukloos kokosvet om te bakken


BEREIDINGSWIJZE:

Meng het meel, zout, ei en water tot een niet te dik pannenkoekbeslag. Bak de wraps zoals pannenkoeken. Bak ze niet te lang; ze moeten soepel blijven maar wel gaar worden. Erg bruin worden ze sowieso niet! Laat afkoelen.


VULLING MET KIP


INGREDIËNTEN

• 1 avocado

• 1 kipfilet

• taugé

• peper, zout

• 1 teen knoflook

• scheut sojasaus (Kikkoman)

• zelfgemaakte mayonaise

 

BEREIDINGSWIJZE:

Mayonaise:

INGREDIËNTEN:

1 groot ei (kamertemperatuur) * 1 flinke theelepel mosterd, 3-4 eetlepels azijn of citroensap * zout naar smaak (maar niet meer als 1 theelepel) * 250 ml zonnebloemolie koud geperst en biologisch * 50 ml olijfolie extra vierge.


BEREIDINGSWIJZE:

Doe alle ingrediënten in een hoge niet brede kom. Zet de staafmixer erin en trek langzaam omhoog. Als de mayonaise toch gaat schiften, dan een eetlepel warm of koud water erdoor.


Schil de avocado en snijd deze in kleine stukken. Snijd de kipfilet in stukjes, bestrooi met zout en peper en bak in olijfolie of kokosvet met de in stukjes gesneden knoflook goudbruin.

Meng mayonaise en sojasaus (verhouding: 1 eetlepel op 1 theelepel).

Besmeer de wraps dun met het mayonaise-sojamengsel en vul ze met de kip, avocado en taugé. Rol ze op.


VULLING MET GEROOKTE ZALM


INGREDIËNTEN 1 avocado • gerookte zalm • kappertjes • mayonaise


BEREIDINGSWIJZE:

Schil de avocado en snijd in kleine stukken. Besmeer de wrap met mayonaise en beleg met zalm, kappertjes en avocado. Rol de wrap op.

Shutterstock en (recept) Fotomel boekweitwrap
Ralph Moorman
archief S&F 167
Afvallen en aankomen
Pcos onregelmatig of niet mestrueren