Fitness 

Fikse groei voor Fitbit in Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland

maandag 07 september 2015
18
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest


Data van GfK Retail and Technology tonen aan dat Fitbit tot top behoort in gezondheids- en fitnesstrackers

Fitbit behoort tot de topmerken in de sector van gezondheids- en fitnesstrackers in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Nieuwe onderzoeksgegevens van Gfk Retail and Technology tonen aan dat niet alleen de absolute verkopen sterk zijn toegenomen, maar ook het marktaandeel van Fitbit in deze drie belangrijke Europese markten sterk is gegroeid. 

Fitbit-marktaandelen in het tweede kwartaal van 2015

  • Verenigd Koninkrijk: 83 procent.
  • Frankrijk: 50 procent.
  • Duitsland: 32 procent.
  • De groei van Fitbit in het tweede kwartaal van 2015 was groter dan die in de gehele gezondheids- en fitnesstrackersector in dezelfde periode.
    • Verenigd Koninkrijk: sector groeide met 321 procent, Fitbit met 531 procent.
    • Frankrijk: sector groeide met 155 procent, Fitbit met 282 procent.
    • Duitsland: sector groeide met 46 procent, Fitbit met 342 procent.

“We hebben het afgelopen jaar een uitzonderlijke groei gezien. Onze voortdurende focus op naamsbekendheid en uitbreiding in Europa heeft ervoor gezorgd dat Fitbit tot de top behoort in de markt van connected gezondheids- en fitnesstrackers in deze drie landen”, zegt Gareth Jones, VP en algemeen directeur van Fitbit EMEA. “Bij Fitbit weten we dat een gezondere, actievere lifestyle voor iedereen haalbaar is. We blijven onze geavanceerde producten leveren en gebruikers motiveren. Zo helpen we mensen hun gezondheids- en fitnessdoelen te behalen – wij geloven erin dat dit wereldwijd aanspreekt.”



Continue groei
Sinds de verkoop van zijn eerste connected gezondheids- en fitnessapparaat in september 2009 heeft Fitbit meer dan 25 miljoen producten verkocht. Het bedrijf blijft investeren in het verder uitbreiden van zijn wereldwijde voetafdruk. Als pionier blijft Fitbit dicht bij zijn missie om mensen te helpen gezonder en actiever te leven door hen te voorzien van data, inspiratie en motivatie om hun doelen te bereiken. Door de kracht van technologie te combineren met inzicht, biedt Fitbit diverse connected gezondheids- en fitnessapparaten die mensen helpen bij het alledaagse, actieve en prestatiegerichte bewegen om zo hun gezondheidsdoelen te behalen. Fitbit-producten zijn ook zeer compatibel met computers en meer dan tweehonderd Windows Phone-, iOS- en Android-apparaten. Verder bieden ze integratie met onafhankelijke third-party apps die het bereik verder uitbreiden.

Fitbit op IFA 2015
Fitbit staat op IFA 2015 in Berlijn en kondigt daar twee nieuwe, levendig gekleurde bandjes – blauw en tangerine – aan voor Fitbit Charge HR™ en Fitbit Surge™. De nieuwe kleuren zijn een aanvulling op de bestaande kleuren zwart en plum.

Bezoek de Fitbit-stand op de IFA 2015 in Berlijn, nummer 120 in hall 7.2C, om de nieuwe kleuren voor de Fitbit Charge HR- en Fitbit Surge-polsbanden te bekijken en ontdek de gehele Fitbit-serie van gezondheids- en fitnessproducten.
Meer informatie over de Fitbit-producten en -diensten: www.fitbit.com.
Over Fitbit
Fitbit helpt mensen bij het leiden van een gezonder, actiever leven. Het bedrijf ondersteunt mensen bij het bereiken van hun doelen door het bieden van data, inspiratie en begeleiding. Als toonaangevend bedrijf in de connected gezondheids- en fitnesssector ontwikkelt Fitbit producten en ervaringen die gezondheids- en fitnessinspanningen registreren. Het brede portfolio van Fitbit van innovatieve activity trackers bestaat uit: Fitbit Surge, Fitbit Charge HR, Fitbit Charge, Fitbit Flex, Fitbit Zip,Fitbit One  en de Aria Wi-Fi Smart Scale. Fitbit-producten zijn verkrijgbaar in meer dan 30.000 winkels in Noord-Amerika en 45.000 winkels in 54 landen wereldwijd. Het hoofdkantoor van Fitbit staat in San Francisco, Verenigde Staten. Fitbit is een private onderneming en wordt gefinancierd door Foundry Group, Qualcomm Ventures, Sapphire Ventures, Softbank Capital, SoftTech VC en True Ventures.

Fitbit, het Fitbit-logo, Fitbit Surge, Fitbit Charge HR, Fitbit Charge, Fitbit Flex, Fitbit One, Fitbit Zip, PurePulse, MobileRun en Aria zijn handelsmerken, dienstmerken en/of geregistreerde handelsmerken van Fitbit, Inc. in de Verenigde Staten en in andere landen. Alle andere genoemde handelsmerken, dienstmerken en productnamen zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Volg ons op Facebook en deel je Fitbit-ervaringen met ons.  

Photo by Andri Koolme on Flickr
Photo by Hamza Butt on Flickr
NIEUWE TOMTOM SPARK: TRAIN MET MUZIEK OM JE POLS
OMROEP FLEVOLAND DOET LIVE VERSLAG VAN MUD MASTERS IN BIDDINGHUIZEN